close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים מחוקר פרטי לגביית כספים מהחייב לכם

מערכת שורשכ אב, תשעב08/08/2012

תופעת החייבים המקצועיים רווחת מאד בישראלת האם יש לכם סיכוי לגבות את הכסף המגיע לכם מחייב מקצועי?

תגיות:

מסתבר שלא רק טייקונים מסרבים לשלם את מלוא חובותיהם. תופעת החייבים המקצועיים רווחת מאד בישראל, ולא פעם נצפה אדם הידוע כחייב כספים רבים, כשהוא נוהג במכוניות פאר, מבלה במסעדות יוקרה, מתגורר בשכונה נחשבת – בעוד הוא מציג את עצמו כלפי חוץ כפושט רגל, הסובל מחדלות פירעון מתמדת, ואשר לעולם, אבל לעולם לא יוכל להחזיר לנושיו את כספם.

לדברי החוקר הפרטי עירד תמיר, "חייבים מקצועיים" רבים בישראל חשים שיד איש לא תוכל להשיגם, מפני שכל נכסיהם, רכביהם היוקרתיים וחשבונות הבנק שלהם, לא רשומים על שמם, אלא על בני משפחה ואנשי אמון שונים ומגוונים.

ואכן, ללא ראיות חותכות, קשה מאד לרשויות החוק ולנושים עצמם להוכיח כי מדובר בנוכלים הנהנים ממנעמי החיים, ולא באנשי עסקים שנקלעו לחובות בשל הסתבכות כלכלית לגטימית.

לדברי עירד תמיר, ניתן לחשוף חייבים מקצועיים, ולהפעיל את זרועות החוק נגדם, וזאת במספר צעדים פשוטים.

על תופעת החייבים המקצועיים, ועל שלל הדרכים בהן ניתן לחשוף את תרמיתם, ולרדת לרכושם – בכתבה הבאה.

אל החוקר הפרטי עירד תמיר, הגיעו לא פעם ולא פעמיים בעלי חברות ואנשי עסקים שטענו בקול כבוש שעקצו אותם. הכאב לא נובע רק מאובדן הכספים העצום, אלא בתחושה קשה של ניצול אלים וציני.

לדברי עירד תמיר, פעמים רבות הנוכלים עוקצניים יורדים למחתרת, משנים זהות או בורחים מהארץ, וכך קשה מאד, לאנשים לא מקצועיים, לרדת לנכסיהם.

לעומת זאת, יש כאלה שלא רק עוקצים, או מותירים חובות מאחוריהם, אלא ממש "משתינים מהמקפצה", וכלל לא מנסים להסתתר מפני נושים זועמים.

לדברי עירד תמיר, חייבים אלה לא חוששים, מפני שבמצב רגיל, לרשויות קשה מאד לרדת לרכושם. על שמם לא רשום לא נכס, לא מכונית, ובוודאי שאין להם חשבון בנק או חסכונות, שניתן לשים עליהם יד.

לדברי החוקר עירד תמיר, מדובר לא רק בטענות על חובות, אלא גם על חובות חלוטים, שהתקבלה לגביהם החלטת בית משפט.

אז איך תופסים רכבי יוקרה של חייבים?
רק לאחרונה התפרסם סיפורו של שף ידוע, אשר חי ברמת חיים מאד גבוהה, מככב בתכניות מהפופולאריות ביותר, מנהל מסעדות עמוסות סועדים, אך בכל זאת, מציג את עצמו בפני נושיו ואשתו לשעבר, כעני מרוד.

לדברי החוקר עירד תמיר, כאשר רשויות המס יעצרו אדם החייב מיליונים לנושיו, כשהוא נוהג על רכב יוקרה, יתברר על פי רוב כי הרכב רשום בכלל על שם הדודה, או האח, ולכן לא ניתן לחלט אותו לטובת החוב. לדבריו, הדבר נכון, אך בהסתייגות אחת: אם הבעלים עושה מנהג בעלים ברכב, כלומר, הוא המשתמש העיקרי בו, למרות שהוא לא רשום על שמו, יראה בכך כונס הנכסים הוכחה מספקת כי הרכב שייך למעשה לחייב, ויוכל להפעיל את רשויות ההוצאה לפועל על מנת להחרים את הרכב, למכור אותו לכל המרבה במחיר, ולהעביר את הכספים לנושים.

איך מביאים הוכחות לכך? לדברי עירד תמיר, יש להפעיל מעקבים מקצועיים אחר הרכב, בימים שונים לאורך השבוע ובשעות שונות.

אם החייב מתועד כשהוא מסתובב עם הרכב לאורך שעות ארוכות ומגוונות במהלך השבוע, שם בו כיסא בטיחות לילד, שוטף אותו, ועוד פעולות המרמזות על שימוש קבוע, ניתן יהיה לראות בכך 'מנהג בעלים' ולחלט את הרכב.

פתיחת חשבון בנק סמוי
לדברי החוקר עירד תמיר, מי שעבר כינוס נכסים או הוכרז כפושט רגל, סובל ממגבלות רבות בניהול חשבונות בנק, ולעיתים קרובות אף עובד על בסיס מזומן בלבד. אך חייבים מתוחכמים מצאו דרך מקורית להתמודד עם המגבלה הקשה הזו.

לדבריו חייבים מקצועיים אלה פותחים חשבונות בנק באמצעות אנשי אמון, ומשתמשים בחשבונות באמצעות ייפוי כוח.

במקרים אחרים, בעל החשבון מעניק לחייב המקצועי את קוד הגישה לחשבון – והחייב מנהל משם את כספיו באין מפריע.

כך מתאפשר לאותם חייבים להמשיך לנהל תרמיות נוספות, לעקוץ אזרחים תמימים, ולהגדיל את הונם.

בבואם של נושים אל הבנק, במטרה לשים את ידם על הכספים שמגלגל אותו חייב, הם ייתקלו בבעיה: לאותו חייב אין, ואסור שיהיה, חשבון בנק פעיל.

לדברי עירד תמיר, הדרך להתמודד עם תרמית שכזו, היא לחשוף את החשבון הפיקטיבי, ולהוכיח זיקה בינו לבין החייב.

לדבריו, ניתן להוכיח שחשבון הבנק שייך למעשה לחייב, על ידי דיבוב של החייב או של בעל החשבון. כמו כן ניתן להוכיח שהחשבון שייך למעשה לחייב, אם משיגים ראיות לכך שבוצעו אליו וממנו העברות כספים לספקים ולקוחות שונים של החייב.

כך למשל, ניתן לחשוף באמצעות "לקוח סמוי", שעיסקה מסוימת עם בעל החוב, לא שולמה לכיסו ישירות, אלא שולמה במקום זאת אל החשבון של איש האמון.

עובדים ב'שחור'
מניסיונו של עירד תמיר, רוב סרבני המזונות הטוענים שידם אינה משגת לשלם מזונות לילדיהם, ומנסים לעבוד ב'שחור', ולהחביא מגרושותיהם ומהביטוח הלאומי את הכנסותיהם.

לדבריו, חייבים מקצועיים רבים עובדים תמורת משכורת זעומה, כשאת יתר הכסף הם מקבלים לכיסם "בשחור", וכך חומקים מנושים.

עד שהנושים לא יספקו הוכחה להוצאה לפועל או לבתי המשפט כי החייב איננו מסכן כל כך, ולמעשה הוא נהנה מתזרים מזומנים נאה ונדיב, לא ניתן יהיה להחזיר את החוב, ומצב זה עלול להימשך שנים ארוכות.

לדברי עירד תמיר, מדובב טוב המשמש כ"לקוח סמוי" יוכל להוכיח שהחייב המקצועי נוטל לכיסו כסף מזומן, ללא חשבוניות וללא תיעוד. ראיות אלה עשויות לשכנע את בית המשפט לבטל את הליכי פשיטת הרגל של החייב, ולבצע הרמת מסך, ולרדת לנכסיו.

לדברי עירד תמיר, מניסיונו, חייבים אשר נמצאים במו"מ מול לקוחות פוטנציאלים לרכישת שירותיהם, נוטים להתרברב בעסקאות שהם מקיימים. המטרה שלהם היא לגרום ללקוח להשתכנע שהם אנשי מקצוע מעולים ופעילים.

ההתרברבות שכזו, לכשהיא נעשית לאוזני מדובב, מאפשרת "לעלות" על עסקאות רבות נוספות אותו מבצע בסתר אותו פושט רגל, תחת רדאר הרשויות.

כמו כן, מעקבים אחר אותו חייב עשויים לגלות שהוא אמנם מצהיר על הכנסה ממקום עבודה אחד, אך עובד בעוד מקומות עבודה, שעל השכר מהם הוא כלל איננו מצהיר. הדבר עשוי לשכנע את בית המשפט וההוצאה לפועל שהחייב מפר את התנאים על פיהם ניתן לו לפשוט רגל – והגיע הזמן לרדת לנכסיו.

"דבב את הלקוח"
לדברי החוקר עירד תמיר, יש שיטה בדוקה נוספת להפיל חייבים מקצועיים העובדים בשחור. לדבריו, לא רק העובדים בשחור עצמם עלולים להיכשל בחקירה סמויה. גם לקוחותיהם יכולים לתרום לנפילתם.

כך למשל, ארע בפגישה עסקית בין סקסולוגית ידועה, פושטת רגל לכאורה, לבין לקוחה פוטנציאלית שרצתה לשלב אותה במסיבת רווקות אותה ארגנה.

החוקר הפרטי שעקב אחר פושטת הרגל, ואשר ישב בסמוך לשתיים בבית הקפה, ניגש אל הלקוחה הצעירה מיד לאחר שהפגישה הסתיימה, וכשסקסולוגית כבר יצאה מהמקום.

החוקר אמר לצעירה שהאישה שישבה איתה נורא מוכרת, והחל להתעניין מה היא עושה בחיים וכדומה. כך הוצאה מהצעירה אינפורמציה מתעודת ומפלילה על הסקסולוגית, מבלי שהיא הייתה מודעת בכלל לכך.

מדוע כדאי לפנות לעזרה מקצועית?
לדברי החוקר עירד תמיר, רוב הפעולות המפילות חייבים מקצועיים, מצריכות איש מקצוע מתחום החקירות הפרטיות. בנקודה זו מומלץ לבחור עו"ד המצוי בתחום, ואשר ביצע חקירות דומות בעבר. לדבריו, הניסיון לנהל חקירות פרטיות ולהביא להפללת החייבים, עלולים להסתיים בכישלון במקרה הטוב, ובמעשים פליליים במקרה הרע. כמו כן, הברחת נכסים וכספים נעשית על פי רוב מיד לאחר מהעברת הכספים אל החייב המקצועי, כך שמומלץ לפנות בהקדם האפשרי לסיוע מקצועי.

עירד תמיר, חוקר פרטי ותיק ומנוסה, המתמחה בחקירות סמויות בתחום המשפחה,חקירות עסקיות ואזרחיות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה